« « Yamaha YZ250F -07 | Yamaha YZ250F -09 » »

Yamaha YZ250F -08

yz250f08

Mer effekt till 2008.

Yamaha höjer kompressionen till 13.5:1 med en ny kolv.
Med detta har man även fått bestycka om förgasaren och justerat tändning.

Man har arbetat på att minska friktionen i motorn för att få ut ännu mer effekt.
Bättre smörjning för kopplingen då man optimerat oljeflödet.
Man har lättat framgaffeln något. Även bakdämparen har uppdaterats.

Motor
Motortyp 249cc, 4-takt, vattenkyld, DOHC
Max effekt
Max vridmoment
Cyl.diameter x Slaglängd 77 x 53,6 mm
Kompr.förhållande 13.5:1
Smörjsystem
Bränslesystem Keihin FCR MX37
Tändsystem Digital CDI
Startsystem Kick
Växellåda 5-växlad
Chassi
Ram Aluminumram.
Fjädring fram Kayaba 48 mm, fjädringsväg 300 mm
Fjädring bak Kayaba enkeldämpare, fjädringsväg 306 mm
Broms fram Tvåkolvsok, skiva 250 mm
Broms bakre Enkolvsok, skiva 245 mm
Framdäck 80/100-21
Bakdäck 100/90-19
Dimensioner
Längd 2162 mm
Bredd 825 mm
Höjd 1300 mm
Sitthöjd 985 mm
Hjulbas 1469 mm
Markfrigång
Oljetank
Tankvolym 7 liter
Torrvikt 92,7 kg

yz250f08-2yz250f08-3 yz250f08-4

Kommentarer

En kommentar för “Yamaha YZ250F -08”

  1. Kört på denna hoj ett tag nu och kan inte finna något direkt negativt bland köregenskaperna. Köpte dock min beg så toppen har blivit lite moddad.Vet ej hur motorn beter sig helt original.
    Är toknöjd med chassit. Fjädringen är så mycket bättre än mina förra hojjar. Kört crf 250 innan men aldrig fått till de riktigt. Jag har kunnat få till bra inställningar på fjädringen original.Vilket jag ej fick på min crf 250.
    Enda negativa jag har kunnat hitta på den här hojen är att de är lite mindre plats ovanför toppen jämnfört med crf.s delade ram. Men absoulut inget jag skulle byta bort hojjen för.

    Postad av Niklas | 14 januari, 2010, 15:30

Kommentera!

Du måste vara inloggad för kommentera.

« « Yamaha YZ250F -07 | Yamaha YZ250F -09 » »