« « KTM 150SX -09 | KTM 150SX -11 » »

KTM SX150 -10

sx15010

150SX får samma uppdateringar som 125SX till 2010.
– Ny ram med en brantare vinkel på styrhuvudet som ger SX125 skarpare kurvtagningsförmåga.
– Ny avgaskrök med kraftigare gods (0,88 till 1 millimeter tjocklek).
– Annan utformning på gaffelkronorna med större offset (20 till 22 mm), ger bättre flex och ökad hanterbarhet.
– Framgaffeln får nya packboxar och bussningar som ger mindre friktion. Ny setting.
– Ettans växeldrev förstärkt för bättre hållbarhet.
– Nytt kylarlock som nu håller 1,8 bar (tidigare 1,4 bar).
– Ny luftburk som ger bättre skydd åt filtret, även nytt luftfilter.
– Nya bromsbelägg fram (Toyo B153) för bättre progressiv känsla och prestanda.
– Nya handtag (Renthal Diamond) och ny grafik.

Kopplingens mellanskivor består av fyra i aluminium och två i stål. Mellanskivorna i aluminium slits fortare (tunnas ut) och dessa bör ses över ca var 10’e timme. Vill man ha lite längre serviceintervall på dessa kan man byta ut aluminiumskivorna till stålskivor, man får dock räkna med att känslan i kopplingen kanske blir aningens annorlunda.

Motor
Motortyp 143,6cc, 2-takt, vattenkyld
Max effekt
Max vridmoment
Cyl.diameter x Slaglängd 56 x 58,4 mm
Kompr.förhållande
Smörjsystem Bränsle/oljeblandat, 2,5%
Bränslesystem Keihin PWK 38S AG
Tändsystem Kokusan
Startsystem Kick
Växellåda 6-växlad (14T/50T)
Chassi
Ram Chrome-moly stålram
Fjädring fram WP 48 mm inverterad gaffel, fjädringsväg 300 mm
Fjädring bak WP PDS, fjädringsväg 335 mm
Broms fram Tvåkolvsok, skiva 260 mm
Broms bakre Enkolvsok, skiva 220 mm
Framdäck 80/100-21
Bakdäck 100/90-19
Dimensioner
Längd
Bredd
Höjd
Sitthöjd 985 mm
Hjulbas 1471 mm
Markfrigång 390 mm
Oljetank
Tankvolym 8 l
Vikt (utan bränsle) 90,8 kg

Kommentarer

Inga kommentarer för “KTM SX150 -10”

Kommentera!

Du måste vara inloggad för kommentera.

« « KTM 150SX -09 | KTM 150SX -11 » »