« « James Stewart till Suzuki | KTM 2013 (EXC) » »

KTM 2013 (SX)

KTM fortsätter att försvara sin ställning som en av de största aktörerna inom motocrossvärlden. Till 2013 ser vi de största uppdateringar på SX-F modellerna (4-takt). 250SX-F får en helt ny motor med enbart elstart. 350SX-F kommer med en omarbetad motor, bl.a. ny topp och insprutning. 450SX-F går nu ifrån den förgasarmatade motorn, istället en motor med enkel överliggande kamaxel, insprutning och kompaktare design. Denna motor är mer än 2,5 kilo lättare än förra årets! 2-taktaren 250SX får kopplingen som förra året kom på 450SX-F. Ny reedventil, V-Force 4. 125/150SX får inga motoruppdateringar men tar del av den nya designen och de övriga uppdateringarna som görs på alla SX-modeller. Dessa består bland annat av en kraftigare svingarm, grövre bakaxel (25 mm), uppdaterade fjädringskomponenter, ny gaffelkrona, Renthal 827 fatbarstyre, nytt tanklock, tvåfärgade handtagsgrepp. Se även video längst ner på denna sida.

KTM 150SX 2013 KTM 125/150SX Inga stora uppdateringar på 125/150SX, däremot tar de del av alla nyheter som görs övergripande på hela modellprogrammet.

KTM 250SX 2013 KTM 250SX Den nya DDS-kopplingen (Damped Diaphgram Steel) är 250 gram lättare jämfört med förra årets modell, ger mindre motstånd och en mer lättarbetad koppling. Det hela krönts med en ny kopplingskåpa.

KTM 250SX-F 2013 KTM 250SXF Den nya motorn i 250SX-F delar väldigt lite med förra årets modell. Elstart är standard och numera finns inte heller någon möjlighet att i efterhand montera kickstart. Varvtalsregulatorn slår i vid 13.400 varv och KTM meddelar att 250SX-F nu ska ge ytterliggare fem hästkrafter.

KTM 350SX-F 2013 KTM 350SXF Alla SX-modeller får ett omarbetat länkagesystem. 350SX-F får även en kraftigare bakfjäder som ska ge en bättre balans i hela paketet. 4-taktarna får även förstärkningar i ramen vid styrhuvudet, tunnare profiler som löper runt motorn och ny grå ramfärg.

KTM 450SX-F 2013 KTM 450SXF Baserad på Ryan Dungeys fabriks 450 SX-F. Till 2013 bränsleinsprutad med ett 44 mm trottelhus. Fjädringen är modifierad och är hårdare speciellt i mitten av slaget. SX-F modellerna går nu tystare tack vare omarbetade avgasrör och ljuddämpare. På 250SX-F och 350SX-F sitter nu resonansburkar på avgasröret, däremot ingen på 450SX-F (till skillnad mot förra året).

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

Inga kommentarer för “KTM 2013 (SX)”

Kommentera!

Du måste vara inloggad för kommentera.

« « James Stewart till Suzuki | KTM 2013 (EXC) » »

Relaterade artiklar