« « Kawasaki KX450F -09 | Kawasaki KX450F -11 » »

Kawasaki KX450F -10

kx450f10

KX450F får flera viktiga uppdateringar till ’10.

En ny högprestandakolv med boxad (förstärkt) bottenplatta används för första gången i massproducerade maskiner. Dessa har samma utförande som Kawasakis fabriksmaskiner. Motorn har fått en mer aggressiv karaktär med en annan programmering i ECU’n och ett kortare avgasrör (nu i rostfritt). Kopplingen har uppdaterats med en lättare tryckplatta som ger bättre oljeflöde.
ECU’n kan ställas in på egen hand och anpassas för den typ av bana man kör på, det finns förinställda mappar för SX, MX, sand, lera. Man kan även finjustera kurvorna manuellt och logga data med en mängd olika variabler (varvtal, trottelposition, växelposition m.m.). Verktyget säljs som ett tillbehör.

Chassit har fått uppdateringar på både ram och fjädring och ska göra 450’n mer lättkörd. Kylarna har blivit både tjockare och bredare för att ge bättre kylprestanda, trots det större omfånget har vikten sänkts.
Svingen har gjorts lättare och har ett annat flex, tillsammans med ett nytt länkage har detta resulterat i ett bättre bakhjulsgrepp.

Motor
Motortyp 449cc, 4-takt, vattenkyld, DOHC
Max effekt
Max vridmoment
Cyl.diameter x Slaglängd 96,0 x 62,1 mm
Kompr.förhållande 12.5:1
Smörjsystem Halvtorr sump
Bränslesystem Insprutning, 43 mm Keihin
Tändsystem Digital DC-CDI
Startsystem Kick
Växellåda 5-växlad, 13/50
Chassi
Ram Aluminium, perimeter.
Fjädring fram 48 mm inverterad gaffel, fjädringsväg 315 mm
Fjädring bak UNI-trak enkeldämpare, fjädringsväg 315 mm
Broms fram Tvåkolvsok, skiva 250 mm
Broms bakre Enkolvsok, skiva 240 mm
Framdäck 90/100-21
Bakdäck 120/80-19
Dimensioner
Längd 2185 mm
Bredd 820 mm
Höjd 1280 mm
Sitthöjd 965 mm
Hjulbas 1480 mm
Markfrigång 340 mm
Oljetank
Tankvolym 7 liter
Vikt körklar 113,5 kg

kx450f10-3 kx450f10-2

Kommentarer

Inga kommentarer för “Kawasaki KX450F -10”

Kommentera!

Du måste vara inloggad för kommentera.

« « Kawasaki KX450F -09 | Kawasaki KX450F -11 » »