« « Kawasaki KX250F -06 | Kawasaki KX250F -08 » »

Kawasaki KX250F -07

kx250f07

Förbättringar på motor, växellåda, förgasare och tändning för KX250F.
Förbättrad kolv samt insugningsventiler, polerade inloppskanaler, nya förgasar- och tändningsinställningar bidrar alla till bättre respons och ett bredare effektregister enligt Kawasaki. En ny 20 mm kylare på höger sida bibehåller optimal prestanda under långa lopp. Ny 5-växlad låda med kraftigare växeldrev och ny växeltrumma. Hårdare kopplingsfjädrar. Kawasaki har jobbat en del på förbättrad hållbarhet.

En omarbetad fjädring och ett chassi som är styvare gör att Kawan känns lättare och kvickare. Kedjerullarna för kedjan är inte längre släta, nu utformade som drev. Bakfälgen är starkare och ekrarna sitter annorlunda i navet. Hasplåt i aluminium sitter monterad från fabrik.

Transworld MX testade Kawasakin och så här löd omdömet.
Plus: – Fin effektkurva som är stark och följsam med bra övervarvsegenskaper – Mycket fin körställning och KXF’en gör inget oväntat – Bromsar i toppklass – Dekalerna håller bra
Minus: – Vissa kan irritera sig på att växlingen känns ”hackig” – Avsaknad av fatbarstyre

Motor
Motortyp 249cc, 4-takt, vattenkyld, DOHC
Max effekt
Max vridmoment
Cyl.diameter x Slaglängd 77 x 53,6 mm
Kompr.förhållande 13.5:1
Smörjsystem Semi torrsump
Bränslesystem Keihin FCR37
Tändsystem AC CDI
Startsystem Kick
Växellåda 5-växlad
Chassi
Ram Aluminium, perimeter.
Fjädring fram Showa 47 mm inverterad gaffel, fjädringsväg 315 mm
Fjädring bak Showa UNI-trak enkeldämpare, fjädringsväg 310 mm
Broms fram Tvåkolvsok, skiva 250 mm
Broms bakre Enkolvsok, skiva 240 mm
Framdäck 80/100-21
Bakdäck 100/90-19
Dimensioner
Längd 2160 mm
Bredd 820 mm
Höjd 1270 mm
Sitthöjd 955 mm
Hjulbas 1469 mm
Markfrigång
Oljetank
Tankvolym 7,2 liter
Torrvikt 92,5 kg

kx250f07-2kx250f07-3

Kommentarer

Inga kommentarer för “Kawasaki KX250F -07”

Kommentera!

Du måste vara inloggad för kommentera.

« « Kawasaki KX250F -06 | Kawasaki KX250F -08 » »