« « Kawasaki KX250 -98 | Kawasaki KX250 -00 » »

Kawasaki KX250 -99

kx25099

Nyheter: KIPS System. Keihin Power Jet PWK38S förgasare med K-TRIC. Närmare placering av förgasaren mot cylindern. Fler aluminium detaljer på UNI-TRAK dämparen bak, som 125:an. 46mm upside down cartridge gaffel, fler aluminium detaljer där med. Bromsarna har även blivit förbättrade, frambromsen har flytande bromsskiva. Ny digital CDI-tändning som 125:an.
Bakramen består nu av aluminium istället för stålrör.

I övrigt ny design, mer lättarbetad kopplingen.

249cc, 55hk/8500rpm. 66,4mm borrning. Väger 98kg. Tank på 8,5 liter, hjulbas: 1480mm. 5-växlad.

Nypris ’99: 49 900:-

kx25099

Kommentarer

En kommentar för “Kawasaki KX250 -99”

  1. Motor: Bra botten, bra mellan, så där på toppvarv. Funkar bäst som ny.
    Fjädring: Ngt mjuk orginal för 194cm/85kg. .43 el. .44 fram & 5.2 bak
    Bromsar: Bak är bra förutom bromspedalen för vilken lagringen håller ca: 10t=kass. Fram är lite vek.
    Hanterbarhet: Klart godkänt. Men varför har ettans växel nästan tvåans utväxling???
    Hållbarhet: Här blir det mycket minus. Spräckt ram vid styrkrona, ramlagersäten=kass. Cykeln håller knapp en racesäsong sen är allt slut=kass
    Övriga kommentarer: Sadel & styre för lågt, dålig detaljkvalitet, Som ny och modifierad är den en killer.
    -Recension överförd från -welcome.to/swmotocross-

    Postad av Erik Partelow | 14 augusti, 2000, 11:39

Kommentera!

Du måste vara inloggad för kommentera.

« « Kawasaki KX250 -98 | Kawasaki KX250 -00 » »