På ytan är förändringarna knappt märkbara vid en jämförelse mellan 2011 och 2012. Men förändringar har skett, vi redovisar nedan.
Nyheter för 2012:
– Ny topp, ny kamaxel, nya avgasventiler och ett nytt 46 mm spjällhus. Detta tillsammans ska ge en bredare motorkaraktär med mer kraft i låg- och mellanregistret.
– Vevaxeln är induktionshärdad vilket ska ge bättre livslängd och högre tillförlitlighet.
– Modifierad kickstart för enklare starter.
– Ny setting i både framgaffel och bakstötdämpare. Modifierat Pro-Link länkage.
– Nya fotpinnar som är bredare, längre och med en starkare pinnbult. Silverfärgade (svart 2011).
– Nya hjuldistanser i framaxeln som ska ge ökad styvhet till framgaffeln.
– Dunlop MX51 däck fram och bak.
Motor | |
Motortyp | 249cc, 4-takt, vattenkyld |
Max effekt | |
Max vridmoment | |
Cylinderdiameter x Slaglängd | 76,8 x 53,8 mm |
Kompressionsförhållande | 13.2:1 |
Smörjsystem | |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning PGM-FI, 50 mm spjällhus |
Tändsystem | Full transistor with electronic advance |
Startsystem | Kick |
Växellåda | 5-växlad, 13T/49T |
Chassi | |
Ram | Aluminium |
Fjädring fram | 48 mm Showa framgaffel med 310 mm fjädringsväg |
Fjädring bak | Pro-Link Showa med 312 mm fjädringsväg |
Broms fram | Skiva 240 mm, tvåkolvsok |
Broms bakre | Skiva 240 mm, enkolvsok |
Framdäck | 80/100-21 |
Bakdäck | 100/90-19 |
Dimensioner | |
Längd | |
Bredd | |
Höjd | |
Sitthöjd | 950 mm |
Hjulbas | 1488 mm |
Markfrigång | 322 mm |
Oljetank | |
Tankvolym | 5,7 liter |
Vikt körklar | 103,9 kg |
![]() |
Kommentarer
Inga kommentarer för “Honda CRF250 -12”
Kommentera!
Du måste vara inloggad för kommentera.