« « Aprilia MXV450 -10 | BMW G450X -10 » »

BMW G450X -08/09

g450x08

BMW första riktiga endurocykel som är byggd för att på allvar konkurrera med redan väletablerade märken i 450-klassen.

Elektronisk bränsleinsprutning, Öhlins dämpare bak och Marzocchi framgaffel.
Ramen är i rostfritt stål och saknar de undre ramrören.

Vi finner nya tekniska lösningar på BMW’n såsom:
Kopplingen sitter direkt på vevaxeln, vilket minskar förluster i transmissionen.
Avgassystem med katalytisk avgasrening och lambdasond som övervakar blandningsförhållandet mellan luft och bränsle.
Framdrevet sitter på samma axel som svingarmen, det gör att kedjans sträckning inte påverkas av hur fjädringen arbetar.

Modellen är likadan för 08-09.

Motor
Motortyp 449,5cc, 4-takt, vattenkyld, DOHC
Max effekt 51,6 hk vid 9000 rpm (ostrypt)
Max vridmoment 44 Nm vid 7800 rpm (ostrypt)
Cylinderdiameter x Slaglängd 96 x 62,1 mm
Kompressionsförhållande 12:1
Smörjsystem Torrsumpssmörjning
Bränslesystem Elektronisk insprutning
Tändsystem 280W generator
Startsystem Elstart
Växellåda 5-växlad
Chassi
Ram Rostfri rörram
Fjädring fram Marzocchi USD teleskopgaffel, fjädringsväg 300 mm
Fjädring bak Öhlins med 320 mm fjädringsväg
Broms fram Tvåkolvsok, skiva 260 mm
Broms bakre Enkolvsok, skiva 220 mm
Framdäck 90/90-21
Bakdäck 140/80-18
Dimensioner
Längd 2200 mm
Bredd 806 mm
Höjd
Sitthöjd 955 mm
Hjulbas 1475 mm
Markfrigång
Oljetank
Tankvolym 8 liter varav 0,75l reserv
Vikt fulltankad 121 kg

g450x08-2g450x08-3g450x08-4

Kommentarer

Inga kommentarer för “BMW G450X -08/09”

Kommentera!

Du måste vara inloggad för kommentera.

« « Aprilia MXV450 -10 | BMW G450X -10 » »